26 Νοεμβρίου 2012

Καφεστιατόρια - Αγώνας για να κρατηθούν ανοιχτά ακόμα και από τις πολυεθνικές

Αγώνα για να κρατήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους δίνουν σε καθημερινή βάση πλέον οι αλυσίδες καφεστίασης, οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με τη χειρότερη κρίση που βίωσε ποτέ ο κλάδος τους. Ακόμη και οι πολυεθνικές που κατά τεκμήριο έχουν περισσότερα κεφάλαια στη διάθεσή τους δυσκολεύονται να τα κρατήσουν βιώσιμα στο ασφυκτικό περιβάλλον που δημιουργεί η ύφεση και εξετάζουν πυρετωδώς διάφορες εναλλακτικές, όπως η μεταγκατάσταση σε χώρους με φθηνότερο ενοίκιο και η μείωση του προσωπικού για να αποφύγουν το κλείσιμό τους.

Η απόφαση της εταιρείας που έχει την αποκλειστική ευθύνη για την ανάπτυξη και λειτουργία των καταστημάτων της βρετανικής Costa Coffee στην Ελλάδα να τερματίσει οριστικά τη λειτουργία των δέκα σημείων Costa Coffee που διατηρούσε στην περιοχή της Αθήνας δείχνει με τον πλέον γλαφυρό τρόπο τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδους. Μάλιστα, πολλοί θεωρούν την κίνηση της The Greek Coffee Company "προπομπό" ανάλογων εξελίξεων το επόμενο διάστημα στο χώρο της καφεστίασης, εάν συνεχισθεί η κάμψη της κατανάλωσης με τους σημερινούς ρυθμούς (άνω του 40%) και δεν αποκατασταθεί η ρευστότητα στην οικονομία.

Ήδη, όλες οι αλυσίδες σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό έχουν προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του δικτύου τους, η οποία κατά κύριο λόγο προβλέπει κλείσιμο ζημιογόνων καταστημάτων και μετεγκατάσταση άλλων όταν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου δεν συναινεί με τη μείωση του ενοικίου. Η συρρίκνωση του δικτύου και οι περικοπές στο κόστος λειτουργίας, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς είναι κάτι παραπάνω από επιτακτικές, προκειμένου να θωρακίσουν τα οικονομικά τους και να βάλουν φρένο στη συσσώρευση ζημιών.



Μπαράζ προσφορών
Την ίδια ώρα, όμως, επιστρατεύουν νέες προσφορές και εκπτώσεις τιμών, σε μια προσπάθεια να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να τονώσουν τη ζήτηση. Ενδεικτικά, τα Palmie Βistro προσφέρουναπό αρχές Νοέμβρη και μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων στους πελάτες τους μια σερραϊκή μπουγάστα ή μια τυρόπιτα δωρεάν μαζί με τον πρωινό καφέ ενώ τα Everest συνεχίζουν μεταξύ άλλων να πωλούν τοννεσκαφέ, το γαλλικό, τον ελληνικό, τον φραπέ προς 1 ευρώ και να δίνουν μαζί με Freddo μια τυρόπιτα δωρεάν. Τα καταστήματα Γρηγόρης Μικρογεύματα προσφέρουν μεταξύ άλλων όλους τους καφέδες σε κανονικό μέγεθος προς 1,30 ευρω και τα μικρότερα μεγέθη προς 1 ευρώ ενώ μαζί με κάθε πίτα, σάντουιτς, σαλάτα, καφέ ή ρόφημα πουλάει τον φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκάλι προς 1,00 ευρώ. Ακόμη και η αμερικάνικη αλυσίδα Starbucks, η νούμερο ένα στον κόσμο χαμήλωσε τον τιμοκατάλογό της στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, αυτή την περίοδο προσφέρει το εσπρέσσο προς 1,75 ευρώ και τον Capuccino των 335 ml προς 2,50 ευρώ ενώ παρέχει ειδικές εκπτώσεις στους κατόχους της κάρτας Starbucks. Ωστόσο, οι προσφορές δεν σταματούν εκεί, αλλά επεκτείνονται και σε υπηρεσίες με κυριότερη την παροχή δωρεάν Wi-Fi internet στους πελάτες τους. Το συγκεκριμένο θεωρείται αρκετά δελεαστικό κυρίως στη νέα γενιά, η οποία κατά κόρον χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να έχει πρόσβαση στις διάφορες σελίδες κοινωνικής δικτύωσεις κάθε στιγμή.



Πηγή: imerisia.gr
Advertisement